Vrijwilligers zijn onze helden!

De vrijwilligers zijn de helden van onze stichting. Zonder hun kunnen we niets. We zijn zeer blij met het leuke en hechte team waarmee we nu samenwerken. Om ook in de toekomst de deelnemers een geweldige dag te kunnen bezorgen zoeken we steeds naar nieuwe vrijwilligers. Jong en oud zijn welkom. Dus heb je tijd en en wil je deze gezellig en nuttig besteden? Zoek je een maatschappelijk stage die leuk en leerzaam is of wil je gewoon het verschil maken voor de ander? meld je dan bij ons aan. Kom een keer kennismaken en we weten zeker dat je meer wil. Je krijgt de grootste smiles en knuffels als beloning!

Meld je aan, want vrijwilligers maken het verschil!

Potentiële vrijwilligers worden van harte uitgenodigd om contact op te nemen met Stichting DSO door:

1. Een e-mail te sturen naar info@stichtingdso.nl
  2. Contact op te nemen via Punt Welzijn (tel/email adres), welke u dan verder zal leiden
  3. Direct contact op te nemen met een van de bestuursleden, waarvan de details vermeldt zijn onder ‘CONTACT’

Algemene informatie

1. Het wettelijk vereiste aantal vrijwilligers met BHV/EHBO diploma is aanwezig bij het zwemmen.
  2. Alle vrijwilligers zijn automatisch verzekerd via de Gemeente Weert.
  3. Vrijwilligers bij het zwemmen en het paardrijden dienen zich op de hoogte te stellen van een reglement gedragscode zoals opgesteld door Stichting DSO (nadere informatie via de Download pagina). Bij het zwemmen committeert Stichting DSO zich eveneens aan de 'Gedragscode voor de zwembranche' zoals opgesteld door de NRZ.
  4. Stichting DSO verlangt van iedere nieuwe vrijwilliger (boven de 18 jaar) een zogenaamde Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). DSO zal assisteren in het verkrijgen van deze verklaring.
  5. Een calamiteitenplan is eveneens beschikbaar voor het zwemmen.