Henk de Koning krijgt een Koninklijke onderscheiding

Henk is bij DSO een van de 'oud-gedienden' en komt DSO al sinds 1992 iedere zondag morgen helpen. Menig zwemmer heeft op basis van de instructies van Henk bij DSO zijn diploma gehaald!

Sinds 1984 verzorgt hij bij De Reddings Brigade de lessen en trainingen “Zwemmend redden”. Daarbij is hij regelmatig actief als “official” bij wedstrijden van de Reddingsbrigade Nederland. Het gaat dan om internationale wedstrijden, Nederlands Kampioenschap en ook rayonwedstrijden en plaatselijke wedstrijden. Sinds 1989 is hij ook actief als lid van de technische commissie en coördinator voor de lesgevende activiteiten.

Naast DSO en de Rddings Brigade is Henk ook nog eens vanaf 1972 lid van de EHBO afdeling Weert. Hij is technisch ondersteuner bij zorgcentrum “Rust en Roy” en is hij vanaf 2004 toezichthouder bij zwemclub “De Koeëleköpkes”.

Kortom, onze Henk is een bezige bij ! Namens alle vrijwilligers, deelnemers en het bestuur van harte gefeliciteerd met deze welverdiende erkenning!