Zwem-ABC

In Nederland worden de Nationale Zwemdiploma's uitgegeven door het Nationale Platform Zwembaden (NPZ). Stichting DSO is aangesloten bij de NPZ en volgt de regelgeving zoals die voor het nationale Zwem-ABC door de NPZ is vastgesteld.

De nieuwe Nationale Norm Zwemveiligheid hangt samen met de aanpassing van de exameneisen bij het diplomazwemmen. Iedere paar jaar worden deze exameneisen geëvalueerd en herzien in samenwerking met de zwembranche. De huidige titel voor deze exameneisen, de Bepalingen, Richtlijnen en Examenprogramma's Zwem-ABC (afgekort BREZ), wordt vervangen door de nieuwe naam: Examenregeling Nationale Zwemdiploma's. Met de herziening sluiten de exameneisen beter aan bij de verschillende niveaus van het beheersen van de vaardigheden. Hieronder de relevante downloads.

Examenprogramma Zwemdiploma A.pdf Examenprogramma Zwemdiploma A.pdf (120.95 KB)

Examenprogramma Zwemdiploma B.pdf Examenprogramma Zwemdiploma B.pdf (120.14 KB)

Examenprogramma Zwemdiploma C.pdf Examenprogramma Zwemdiploma C.pdf (119.85 KB)

Examenregeling versie 20 maart 2018.pdf Examenregeling versie 20 maart 2018.pdf (1.09 MB)

Lesplan Zwem-ABC

Indien deelnemers van DSO de capaciteiten hebben om in de toekomst een officieel zwemdiploma te halen, zullen de instructielessen gegeven worden door erkende instructeurs conform het onderstaande lesplan.

Lesplan Zwem ABC v 1_0 DSO.pdf Lesplan Zwem ABC v 1_0 DSO.pdf (161.61 KB)